Завдання для групи 1-3: Опрацювати матеріал підручника (О.Авраменка,10кл.,стор.83-85); виразне читання, аналіз віршів "Гімн", "Сикстинська мадонна" І.Я.Франка
ГІМН
Замість пролога
Вічний революцйонер —
Дух, що тіло рве до бою,
Рве за поступ, щастя й волю, —
Він живе, він ще не вмер.
Ні попівськiї тортури,
Ні тюремні царські мури,
Ані війська муштровані,
Ні гармати лаштовані,
Ні шпіонське ремесло
В гріб його ще не звело.
Він не вмер, він ще живе!
Хоч від тисяч літ родився,
Та аж вчора розповився
І о власній силі йде.
І простується, міцніє,
І спішить туди, де дніє;
Словом сильним, мов трубою,
Міліони зве з собою, —
Міліони радо йдуть,
Бо се голос духа чуть.
Голос духа чути скрізь:
По курних хатах мужицьких,
По верстатах ремісницьких,
По місцях недолі й сліз.
І де тільки він роздасться,
Щезнуть сльози, сум нещастя,
Сила родиться й завзяття
Не ридать, а добувати,
Хоч синам, як не собі,
Кращу долю в боротьбі.
Вічний революцйонер —
Дух, наука, думка, воля —
Не уступить пітьмі поля,
Не дасть спутатись тепер.
Розвалилась зла руїна,
Покотилася лавина,
І де в світі тая сила,
Щоб в бігу її спинила,
Щоб згасила, мов огень,
Розвидняющийся день?
Сікстинська Мадонна
Іван Франко
Хто смів сказать, що не богиня ти?
Де той безбожник, що без серця дрожі
В твоє лице небесне глянуть може,
Неткнутий блиском твої красоти?
Так, ти богиня! Мати, райська роже,
О глянь на мене з свої висоти!
Бач, я, що в небесах не міг найти
Богів, перед тобою клонюсь тоже.
О бозі, духах мож ся сумнівати
І небо й пекло казкою вважати,
Та ти й краса твоя – не казка, ні!
І час прийде, коли весь світ покине
Богів і духів, лиш тебе, богине,
Чтить буде вічно – тут, на полотні.
Завдання для групи 5-2: Ознайомитися з документами щодо особового складу, написати зразок резюме.
Завдання для групи 2-3: Виразне читання, аналіз віршів Лесі Українки "Слово, чом ти не твердая криця?..", "Мріє, не зрадь!..", "Стояла я і слухала весну"; опрацювати матеріал підручника (О.Авраменка,10кл, стор.115-118)
Слово, чому ти не твердая криця
- Слово, чому ти не твердая криця,
- Що серед бою так гостро іскриться?
- Чом ти не гострий, безжалісний меч,
- Той, що здійма вражі голови з плеч?
- Ти, моя щира, гартована мова,
- Я тебе видобуть з піхви готова,
- Тільки ж ти кров з мого серця проллєш,
- Вражого ж серця клинком не проб’єш...
- Вигострю, виточу зброю іскристу,
- Скільки достане снаги мені й хисту,
- Потім її почеплю при стіні
- Іншим на втіху, на смуток мені.
- Слово, моя ти єдиная зброє,
- Ми не повинні загинуть обоє!
- Може, в руках невідомих братів
- Станеш ти кращим мечем на катів.
- Брязне клинок об залізо кайданів,
- Піде луна по твердинях тиранів,
- Стрінеться з брязкотом інших мечей,
- З гуком нових, не тюремних речей.
- Месники дужі приймуть мою зброю,
- Кинуться з нею одважно до бою...
- Зброє моя, послужи воякам
- Краще, ніж служиш ти хворим рукам!
«Мріє, не зрадь!»
Леся Українка
Мріє, не зрадь! Я так довго до тебе тужила,
Стільки безрадісних днів, стільки безсонних ночей,
А тепера я в тебе остатню надію вложила.
О, не згасни, ти, світло безсонних очей!
Мріє, не зрадь! Ти ж так довго лила свої чари
В серце жадібне моє, сповнилось серце ущерть,
Вже ж тепера мене не одіб’ють від тебе примари,
І не зляка ні страждання, ні горе, ні смерть.
Я вже давно інших мрій відреклася для тебе.
Се ж я зрікаюсь не мрій, я вже зрікаюсь життя.
Вдарив час, я душею повстала сама проти себе,
І тепер вже немає мені вороття.
Тільки – життя за життя! Мріє, станься живою!
Слово, коли ти живе, статися тілом пора.
Хто моря переплив і спалив кораблі за собою,
Той не вмре, не здобувши нового добра.
Мріє, колись ти літала орлом надо мною, –
Дай мені крила свої, хочу їх мати сама,
Хочу дихать вогнем, хочу жити твоєю весною,
А як прийдеться згинуть за теє – дарма!
«Стояла я і слухала весну…»
Леся Українка
Стояла я і слухала весну,
Весна мені багато говорила,
Співала пісню дзвінку, голосну
То знов таємно-тихо шепотіла.
Вона мені співала про любов,
Про молодощі, радощі, надії,
Вона мені переспівала знов
Те, що давно мені співали мрії.
Комментарии
Отправить комментарий